Interpretacja indywidualna z dnia 05.03.2014, sygn. IBPP1/443-1125/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1125/13/AW
Nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych związane z działalnością gospodarczą
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 listopada 2013 r. (data wpływu 22 listopada 2013 r.), uzupełnionym pismem z 21 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę materiałów reklamowych na rzecz obecnych lub potencjalnych klientów oraz kontrahentów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 listopada 2013 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę materiałów reklamowych na rzecz obecnych lub potencjalnych klientów oraz kontrahentów.
Wniosek został uzupełniony pismem z 21 lutego 2014 r. (data wpływu 24 lutego 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z 12 lutego 2014 r. nr IBPP1/443-1125/13/AW.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):
Wnioskodawca (Spółka z o.o.) jest producentem profesjonalnej chemii budowlanej posiadającym siedzibę na terytorium Polski. Spółka prowadzi w Polsce działalność gospodarczą i jest zarejestrowana na terytorium kraju jako podatnik VAT czynny.
W związku z prowadzeniem działalności na konkurencyjnym rynku, Wnioskodawca podejmuje szereg działań marketingowych mających na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży Spółki. Jednym z typowych działań stosowanych w całej branży jest współdziałanie z obecnymi lub potencjalnymi kontrahentami Spółki w zakresie odpowiedniego zareklamowania sprzedawanych towarów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty