30.06.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2014, sygn. ILPP4/443-201/14-2/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-201/14-2/EWW

Obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur elektronicznych oraz określenia momentu ich otrzymania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka, czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej jako: podatek VAT), z uwagi na skalę prowadzonej działalności, otrzymuje od swoich kontrahentów bardzo dużą ilość faktur zakupowych oraz faktur korygujących (dalej jako: faktury). Dla usprawnienia przepływu faktur, jak również w celu skrócenia okresu oczekiwania przez Spółkę na faktury, Spółka oraz część jej kontrahentów wprowadziła (lub jest w trakcie wprowadzania) zmiany sposobu fakturowania i zastąpienie faktur papierowych fakturami elektronicznymi.

W celu spełnienia warunków określonych w przepisach ustawy o VAT, Spółka wdroży specjalną procedurę (lub dwie procedury, tj. odrębne procedury dla poszczególnych kontrahentów lub grup kontrahentów), która określać będzie zasady otrzymywania oraz przechowywania faktur elektronicznych. Wdrożona procedura (lub procedury) będzie miała na celu zapewnienie autentyczności pochodzenia faktur oraz integralności ich treści, zapewnienie czytelności faktur w trakcie ich przechowywania, w podziale na okresy rozliczeniowe, do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, a także umożliwienie łatwego odszukiwania poszczególnych faktur oraz zapewnienie organom podatkowym i/lub organom kontroli skarbowej bezzwłocznego dostępu do nich, a także ich bezzwłocznego poboru i przetwarzania danych w nich zawartych. Założenia wspólne dla wszystkich opracowanych przez Spółkę procedur (Procedura 1, Procedura 2) otrzymywania oraz przechowywania faktur elektronicznych zostały wskazane poniżej:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne