06.12.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2013, sygn. IPPP1/443-1028/13-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1028/13-2/PR

zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 5% dla sprzedaży Produktów sklasyfikowanych w grupowaniu 10.51.52.0

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 4.10.2013 r. (data wpływu 7.10.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 5% dla sprzedaży Produktów sklasyfikowanych w grupowaniu 10.51.52.0 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7.10.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 5% dla sprzedaży Produktów sklasyfikowanych w grupowaniu 10.51.52.0.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej Spółka) oferuje wybór zdrowych produktów opartych na owocach oraz naturalnym jogurcie. Produkty są przygotowywane i sprzedawane we własnych punktach sprzedaży. Sprzedawane produkty są przygotowywane na bazie opracowanych receptur, przy czym Klient ma możliwość samodzielnego wyboru dodatków. Stoiska z Produktami zlokalizowane są w takich miejscach jak centra handlowe czy przejścia podziemne. Należy zauważyć, iż stoiska nie są umieszczone w części gastronomicznej domów handlowych, a raczej na półpiętrach pomiędzy sklepami. Stoiska nie są wyposażone w elementy stanowiące o charakterze miejsca jako lokalu gastronomicznego. Należy wskazać, że punkty sprzedaży nie posiadają infrastruktury niezbędnej dla świadczenia usług gastronomicznych. Niektóre z punktów sprzedaży mogą posiadać niewielką przestrzeń, w której możliwa jest konsumpcja produktów. Niemniej jednak produkty sprzedawane są w opakowaniach na wynos, a rola pracowników sprowadza się jedynie do wydania produktu przy samym stoisku. Sam klient decyduje czy chce spożyć produkt przy stoisku czy też poza nim, co nie ma jednak wpływu na sposób jego podania.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne