19.03.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2013, sygn. IPPP2/443-18/13-2/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-18/13-2/RR

Wskaźnik proporcji nie powinien uwzględniać dotacji o charakterze zakupowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 18.12.2012 r. (data wpływu 07.01.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wskaźnika proporcji w związku z otrzymaniem dotacji o charakterze zakupowym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07.01.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wskaźnika proporcji w związku z otrzymaniem dotacji o charakterze zakupowym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest posiadającą osobowość prawną samorządową instytucją kultury wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa, działającą na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z roku 2001 Nr 13 poz.123 ze zm.) oraz Statutu nadanego uchwalą Sejmiku Województwa z dnia 12 marca 2012 r. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest propagowanie dziedzictwa kulturowego, realizowanie innowacyjnych projektów artystyczno-edukacyjnych oraz integracja środowisk twórczych i artystycznych. Głównymi źródłami finansowania działalności Centrum są dotacje podmiotowe i celowe z Samorządu Województwa oraz dotacje celowe z Miasta, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i jednostek mu podległych, a także wpływy z prowadzonej działalności statutowej oraz w niewielkim stopniu gospodarczej. Zarówno w roku 2011 (i w latach wcześniejszych), jak i w roku bieżącym w odpowiedzi na złożone wnioski o dofinansowanie projektów, Wnioskodawca otrzymał dotacje celowe ze środków jednostek samorządowych i budżetu państwa przeznaczone na sfinansowanie konkretnych pozycji kosztowych preliminarzy niektórych projektów z zakresu upowszechniania kultury. Dofinansowywane projekty udostępniane są publiczności na ogół bezpłatnie na zasadzie wolnego wstępu. Tylko jeden z realizowanych projektów jest częściowo biletowany (w zakresie koncertów na terenie miasta), bezpłatne są zaś koncerty na terenie Województwa. Otrzymane na sfinansowanie konkretnych kosztów dotacje celowe Wnioskodawca uznawał jako dotacje zakupowe. Ponieważ Wnioskodawca oprócz zakupów służących wyłącznie sprzedaży opodatkowanej lub zwolnionej realizuje zakupy, których nie można jednoznacznie przypisać do żadnej z tych kategorii sprzedaży, naliczony od tych zakupów podatek VAT odliczany jest poprzez ustaloną proporcję. Wskaźnik proporcji zrealizowany za rok 2011 i planowany na rok 2012 według wyliczeń Strony wyniósł 9 %. Wskaźnik ten ustalono w oparciu o rejestry zakupów i sprzedaży, deklaracje VAT 7 oraz inne dokumenty księgowe za 2011 rok w następujący sposób:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne