10.12.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2013, sygn. IBPP3/443-1100/13/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1100/13/ASz

możliwość odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami poniesionymi na realizację zadań w ramach projektu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 29 sierpnia 2013 r. (data wpływu 3 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z 25 listopada 2013 r. (data wpływu 28 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów związanych z realizacją zadania pn. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnego podatku naliczonego z tytułu zakupów związanych z realizacją zadania pn. .

Wniosek został uzupełniony pismem z 25 listopada 2013 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 19 listopada 2013 r. znak: IBPP3/443-1100/13/ASz.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina M. jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług od 29 grudnia 2004 r. Gmina w dniu 2 lutego 2012 r. podpisała umowę o przyznanie pomocy w ramach Działania 413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w zakresie operacji odpowiadającym warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego PROW na lata 2007-2013. Pomoc została przyznana na realizację operacji pn. . Celem nadrzędnym ww. projektu jest poprawa jakości życia mieszkańców oraz zaspokojenie potrzeb kulturalnych poprzez rewitalizację budynku domu ludowego w R. Podatek VAT nie jest kosztem kwalifikowanym projektu. Dnia 20 czerwca 2012 r. Gmina podpisała umowę, która była konsekwencją zamówienia publicznego realizowanego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz art. 39 art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zm.) na wykonanie zadania pn. . Gmina rozlicza się z wykonawcą na podstawie faktur częściowych po zrealizowaniu określonego etapu inwestycji. Podatek VAT nie był odliczany z faktur już zrealizowanych. Budynek domu ludowego jest własnością Gminy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne