28.11.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2013, sygn. IPTPP3/443-150/13-2/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/443-150/13-2/KK

Brak możliwości odzyskania podatku VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest organem podlegającym prawu publicznemu. Jednak Gmina zawiera umowy cywilno-prawne i dlatego jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług z obowiązkiem składania deklaracji VAT-7 od dnia. 2005 roku. Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina zamierza zrealizować zadanie pn. , w ramach którego przeprowadzona będzie termomodernizacja: Samorządowego Przedszkola w , Szkoły Podstawowej (z oddziałami przedszkolnymi) im. w , Gminnej Przychodni Zdrowia przy udziale m. in. środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. We wniosku o dofinansowanie naliczony w ramach inwestycji podatek VAT traktowany jest jako koszt kwalifikowalny, gdyż Gmina nie będzie miała możliwości jego odliczenia. Realizowane zadanie należy do zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Gmina będzie wykorzystywała efekty przedmiotowej inwestycji tj. do czynności zwolnionych z podatku. Zakupy towarów i usług nabywanych w ramach projektu są dokumentowane fakturami VAT wystawianymi na rzecz Gminy. Po zakończeniu zadania powstałe środki trwałe będą własnością Gminy, ale zostaną przekazane w nieodpłatne użytkowanie dowodem PT na stan jednostek budżetowych Gminy - Samorządowego Przedszkola w , Szkoły Podstawowej (z oddziałami przedszkolnymi) im. oraz środek trwały Gminna Przychodnia Zdrowia w w nieodpłatne użytkowanie dowodem PT na stan zakładu budżetowego Gminy, którym jest Zakład Gospodarki Komunalnej w .

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne