Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2013, sygn. IPTPP1/443-695/13-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-695/13-2/IG
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- sposobu rozliczania usług sprzedaży wody i energii przez Gminę na rzecz jej jednostek budżetowych,
- sposobu rozliczania usługi wynajmu pomieszczeń przez jednostkę budżetową
jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- sposobu rozliczania usług sprzedaży wody i energii przez Gminę na rzecz jej jednostek budżetowych,
- sposobu rozliczania usługi wynajmu pomieszczeń przez jednostkę budżetową.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Gmina jest czynnym podatnikiem VAT, właścicielem ciepłowni ekologicznej opalanej słomą i wodociągów. Od 01 stycznia 2013r. w strukturze organizacyjnej Urzędu Gminy figuruje referat gospodarczy zajmujący się między innymi dostawą energii cieplnej i wody. Z tego tytułu Gmina wystawia odbiorcom faktury. Z usług dostarczania ciepła i wody korzystają dwie gminne jednostki budżetowe (Zespół Szkół i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej). Powyższe usługi dla tych jednostek są fakturowane zgodnie z obowiązującymi stawkami VAT, a należny podatek odprowadzany jest do Urzędu Skarbowego. W świetle uchwały NSA z dnia 24 czerwca 2013 roku (sygn. .) jednostki budżetowe nie są pod względem prawnym podmiotem odrębnym od samej gminy, należą do gminy i stanowią jej część składową. Deklaracje VAT-7 składane przez Gminę powinny stanowić deklarację zbiorczą wynikającą z deklaracji częściowych gminnych jednostek budżetowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty