Interpretacja indywidualna z dnia 07.08.2013, sygn. IPTPP1/443-525/13-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-525/13-2/AK
Czy Powiat nie ma prawnej możliwości odzyskania poniesionych kosztów w postaci podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2013r. (data wpływu 10 lipca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. ...
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat planuje realizację projektu pn. z udziałem dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Interpretacja indywidualna w sprawie możliwości prawnej odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu stanowi niezbędny załącznik do złożenia wniosku o dofinansowanie.
Opisane zdarzenie przyszłe należy do zadań własnych powiatu co wynika z zakresu działania i zadań powiatu określonych w art. 4 ust. 1 pkt 1, pkt 8 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578, z późn. zm.)
Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarowi usług, ale ani realizacja projektu, ani też infrastruktura powstała w wyniku realizacji projektu nie będą generowały obrotu dla Powiatu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT. Podatek VAT będzie kosztem kwalifikowalnym, a infrastruktura, która powstanie w wyniku realizacji projektu pozostanie własnością beneficjenta tj. Powiatu, a jedynie zarząd powstałym w ten sposób mieniem komunalnym i bieżąca jego eksploatacja powierzona będzie dyrektorowi jednostki budżetowej obejmującej wykorzystywanie Schroniska Młodzieżowego jak również budynku administracyjnego Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty