Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2013, sygn. ILPP2/443-855/13-3/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-855/13-3/SJ
Czy w przypadku promocyjnej sprzedaży przez Spółkę (za symboliczną kwotę) towarów, tj. gadżetów oraz wzorników o znacznie wyższej cenie nabycia/koszcie wytworzenia, podstawą opodatkowania VAT tej sprzedaży w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT będzie kwota faktycznie należna od nabywcy (symboliczna kwota) pomniejszona o kwotę należnego podatku?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z 3 września 2013 r. (data wpływu 9 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania sprzedaży promocyjnej towarów (za symboliczną kwotę) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania sprzedaży promocyjnej towarów (za symboliczną kwotę).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
K. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest producentem płyt i wyrobów drewnopodobnych, których odbiorcami są branże meblarska, wykończeniowa i budowlana. Produkty Spółki to m.in.: wysokiej jakości panele podłogowe, panele ścienne, blaty kuchenne, płyty laminowane, płyty wiórowe i inne.
W związku z faktem, że Spółka funkcjonuje na wysokokonkurencyjnym rynku, podejmuje ona szereg działań marketingowych i reklamowych. Zasadniczo, przedmiotowe działania marketingowe odbywają się w ramach wspólnych akcji marketingowych prowadzonych wraz z nabywcami towarów Spółki, tj. marketami budowlanymi (dalej: Markety) oraz przedstawicielami handlowymi i hurtowniami (dalej: Dystrybutorzy). Działania te mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów Spółki, przy jednoczesnym zwiększeniu obrotu handlowego danego Marketu/Dystrybutora.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty