Interpretacja indywidualna z dnia 22.11.2013, sygn. ITPP2/443-881/13/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-881/13/AK
Podstawa opodatkowania czynności przeniesienia na mieszkańca własności przydomowej oczyszczalni ścieków.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2013 r. (data wpływu 26 sierpnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania czynności przeniesienia na mieszkańca własności przydomowej oczyszczalni ścieków jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania czynności przeniesienia na mieszkańca własności przydomowej oczyszczalni ścieków.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. W latach 2013-2014 realizować będzie inwestycję pod nazwą: "B." (dalej: Inwestycja). Do września 2013 r. zostanie wykonany pierwszy etap prac i oddanych do użytkowania 200 sztuk oczyszczalni, natomiast do września 2014 r. prace zostaną zakończone po oddaniu do użytkowania następnych 234 sztuk oczyszczalni. Gmina na realizację zadania otrzymała pomoc w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (dalej: PROW). VAT nie jest w tym zadaniu kosztem kwalifikowanym.
Jednym z warunków dofinansowania wynikającym z umowy z instytucją dofinansowującą (Samorząd Województwa) jest obowiązek zachowania przez Gminę własności i posiadania POŚ przez 5 lat od otrzymania dofinansowania (dalej: okres trwałości projektu). Poza tym umowa nie narzuca Gminie żadnej konkretnej formy wykorzystania POŚ. W szczególności nie reguluje, ani nie odnosi się do kwestii świadczenia przez Gminę usług w zakresie oczyszczania ścieków za pomocą POŚ.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty