Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2013, sygn. ITPP1/443-1285/12/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1285/12/KM
1. Czy Gmina będzie mogła korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania usług za pomocą kas fiskalnych, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem banku na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. poz. 37 załącznika czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania?
2. Czy w opisanej sytuacji na Spółce ciąży obowiązek ewidencji na swojej kasie fiskalnej, która pobiera opłaty cmentarne w swojej siedzibie, która jest bezpośrednim poborcą opłat cmentarnych na podstawie zawartej umowy z Gminą, czy może na Gminie ciąży ten obowiązek do zakupu kasy fiskalnej i przekazania jej dla pracownika Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 października 2012 r. (data wpływu 19 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania sprzedaży prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników przy zastosowaniu kas rejestrujących - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 października 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku ewidencjonowania sprzedaży prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników przy zastosowaniu kas rejestrujących.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem nieruchomości oznaczonej w ewidencji numerem 139, na której znajduje się cmentarz komunalny. Zadania z zakresu zakładania, rozszerzania, a także utrzymania i zarządzania cmentarzami komunalnymi, w świetle ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych ( Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295 ze zm.) oraz zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.), należą do zadań własnych gminy. Natomiast jednostki samorządu terytorialnego w drodze umowy mogą powierzać wykonywanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej osobom fizycznym, osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010r. Nr 28,poz. 146 i Nr 96, poz. 620).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty