Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2012, sygn. IPPB2/415-863/12-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-863/12-4/AK
Zakres możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 24.09.2012 r. (data wpływu 01.10.2012 r.) oraz piśmie z dnia 12.12.2012 r. stanowiącym odpowiedź na wezwanie Nr IPPB2/415-863/12-2/AK z dnia 30.11.2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 01.10.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca współpracuję z T. na stanowisku kierownika produkcji od 2007 na podstawie umowy o dzieło. Wszystkie czynności wykonywane przez Wnioskodawcę z tytułu w/w umowy zmierzają do powstania utworu audiowizualnego w rozumieniu prawa autorskiego. Praca Wnioskodawcy polega przede wszystkim na kreatywnym współtworzeniu tak zwanego dzieła filmowego lub telewizyjnego. Wnioskodawca zajmuje się produkcją programów studyjnych, koncertów, reportaży i filmów dokumentalnych itp. Pracując na stanowisku kierownika produkcji musi podejmować inicjatywę, a także ponosić odpowiedzialność za kreatywny, twórczy, organizacyjny i finansowy proces produkcji. Tworzy i bierze odpowiedzialność za cały zespól ludzi biorących udział w powstaniu utworu audiowizualnego tj. (realizatorzy wizji, dziennikarze, operatorzy kamer, dźwięku, scenografowie, montażyści itp) Wnioskodawca zajmuję się także sprawami organizacyjnymi, technicznymi oraz prawnymi dotyczącymi utworu audiowizualnego. Aby rzetelnie wykonywać swoją pracę ukończył Akademię Filmu i Telewizji oraz studia wyższe w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty