17.12.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2012, sygn. ILPB3/423-377/12-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-377/12-2/EK

Czy koszty reklamacji ponoszone przez Wnioskodawcę w stanie faktycznym opisanym we wniosku mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 03 września 2012 r. (data wpływu 17 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów reklamacji (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów reklamacji,
  • sposobu udokumentowania reklamacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest producentem piany poliuretanowej uszczelniająco - montażowej w puszkach aerozolowych (piana). Piana stosowana jest w sektorze budowlanym przez firmy świadczące usługi budowlane i najczęściej służy do montażu okien, drzwi, parapetów oraz płyt styropianowych, a także wykorzystywana jest do uszczelnień przepustów i szczelin w ścianach, stropach oraz posadzkach.

Co do zasady, piana sprzedawana jest przez Wnioskodawcę do dystrybutorów, a następnie przez dystrybutorów do finalnych odbiorców (odbiorcy). Zdarzają się też dostawy bezpośrednio do odbiorców niepowiązanych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne