Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IPPP3/443-1230/11-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1230/11-2/LK
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług marketingowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29.08.2011 r. (data wpływu 12.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabywanych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12.09.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabywanych usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (dalej Spółka) jest jedną ze spółek z grupy kapitałowej - światowego producenta różnego rodzaju opon (samochodowych, ciężarowych, autobusowych, rolniczych i innych). Działalność gospodarcza Spółki koncentruje się na działalności dystrybucyjnej i handlowej w zakresie ww. produktów. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, a proporcja; o której mowa w art. 90 ust. 3 i 4 ustawy o VAT wynosi w jej przypadku 100%.
W celu intensyfikacji sprzedaży swoich produktów Spółka podejmuje różnego rodzaju działania marketingowe, skierowane do kontrahentów Spółki z różnych segmentów rynku. W ramach prowadzonych działań marketingowych Spółka współpracuje z wyspecjalizowanymi podmiotami zewnętrznymi tj. agencjami marketingowymi (dalej Agencja) w zakresie organizacji tych działań. W takich wypadkach Agencja świadczy na rzecz Spółki określone usługi marketingowe. Usługi te mają przede wszystkim na celu długofalowe zwiększenie sprzedaży produktów Spółki (tym samym jej przychodów), wzmocnienie jej pozycji konkurencyjnej na rynku oraz zwiększenie zaufania do marki wśród kontrahentów Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty