21.02.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2011, sygn. ILPP2/443-1869/10-3/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1869/10-3/MR

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, w stosunku do Spółki ma zastosowanie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT i tym samym Spółka ma obowiązek opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów wydawanych w ramach programu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2010 r. (data wpływu 22 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród nabywanych przez agencję reklamowo-marketingową jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród przez agencję reklamowo -marketingową.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży akumulatorów, czyli co do zasady działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT).

Celem zwiększenia poziomu sprzedaży, rozpoznawalności marek, pod którymi sprzedawane są towary Spółki, budowania i umacniania długofalowych relacji z klientami i kooperantami Spółka angażuje się w różnego rodzaju przedsięwzięcia o charakterze marketingowym i promocyjnym. w tym celu Spółka nawiązała współpracę z profesjonalną agencją reklamowo -marketingową (dalej: Organizator), która podjęła się opracowania koncepcji, zorganizowania i przeprowadzenia działań z zakresu wsparcia sprzedaży w formie akcji marketingowej skierowanej do osób fizycznych odpowiedzialnych w punktach sprzedaży detalicznej za promocję i sprzedaż akumulatorów (czyli towarów oferowanych przez Spółkę).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne