Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2011, sygn. IPPP1-443-752/10-7/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-752/10-7/AS
nieodpłatne przekazanie produktów i bonusów w ramach działań marketingowych, w przypadku gdy przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego nie stanowi dostawy towarów Inie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
W związku ze skargą wniesioną w dniu 13 stycznia 2011 r. (data wpływu 17 stycznia 2011 r.) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 19 października 2010 r. znak: IPPP1-443-752/10-4/AS w przedmiocie podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów, doręczoną w dniu 27 października 2010 r. (data potwierdzenia odbioru), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów w trybie art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) oraz na podstawie art. 14b § 1 i 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku z § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.), uwzględnia skargę w całości, w związku z czym zmienia zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 19 października 2010 r. znak: IPPP1-443-752/10-4/AS, uznając stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów.
We wniosku z dnia 23 czerwca 2010 r. (data wpływu 19 lipca 2010 r.) przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka S.A. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą, której głównym przedmiotem jest produkcja oraz sprzedaż napojów bezalkoholowych. Spółka, celem zintensyfikowania sprzedaży prowadzi różnego rodzaju działania promocyjno-marketingowe, w ramach których dokonuje nieodpłatnych wydań swoich produktów (dalej jako: Produkty) oraz innych zakupionych towarów (w tym różnego rodzaju gadżetów, nagród i upominków oznakowanych lub nie logo Spółki, np. długopisy, czapeczki, kubki, smycze, dalej łącznie jako: Bonusy) na rzecz swoich kontrahentów oraz klientów będących nabywcami produktów Spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty