10.02.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2011, sygn. IPPP1-443-1162/10-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1162/10-2/AS

opodatkowanie otrzymanych dopłat, powstanie obowiązku podatkowego i praw do odliczenia

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15.11.2010 r. (data wpływu 17.11.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat otrzymanych z Funduszu, powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.11.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat otrzymanych z Funduszu, powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Na zlecenie krajowych producentów soków owocowo-warzywnych oraz przy sfinansowaniu w 100% netto kosztów kwalifikowanych z Funduszu (przewidziana jest przedpłata w wysokości 40% przyznanej dotacji), Wnioskodawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej o charakterze pomocniczym zamierza przeprowadzić jedenastomiesięczną kampanię promocyjno-informacyjną polegającą na realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego do szkół przy pomocy polskich podmiotów gospodarczych wyspecjalizowanych w prowadzeniu reklamy, promocji i działalności marketingowej oraz produkcji materiałów reklamowych i informacyjnych. Wszelkie koszty związane z realizacją tej kampanii pokryje Wnioskodawca, finansując je ze środków własnych oraz z przedpłaty z Funduszu w wysokości 40% przyznanej dotacji. Jednakże po spełnieniu określonych warunków wskazanych w ustawie z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. nr 97 z dnia 23 czerwca 2009 roku z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2010 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. 54 z dnia 6 kwietnia 2010 roku z późn. zm.), Wnioskodawca otrzyma od Funduszu kwoty kosztów kwalifikowanych poniesionych przy realizacji projektu, na które to koszty składać będą się przede wszystkim kwoty netto z faktur wystawionych Wnioskodawcy przez polskie firmy realizujące w całości lub w części projekt.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne