Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2011, sygn. ILPP2/443-1150/11-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1150/11-2/MN
Czy stosowanie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy w przypadku obciążenia równowartością czynszu oraz opłatą w wysokości czynszu za pustostan lokalu mieszkalnego dysponenta lokalu mieszkalnego w związku z nieterminowym wskazaniem osób do zasiedlenia jest prawidłowe?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat wynikających z zawartej umowy o współpracy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat wynikających z zawartej umowy o współpracy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem Gminy. Spółka jest inwestorem budynków mieszkalnych z przeznaczeniem na wynajem lokali mieszkalnych w oparciu o ustawę z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1070 ze zm.). Finansowanie budowy budynków odbywało się z kredytu ze środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego do wysokości 70% (obecnie odbywa się z kredytu na przedsięwzięcie inwestycyjno-budowlane, wspierającego budownictwo mieszkaniowe w ramach realizacji programów rządowych popierania budownictwa mieszkaniowego PIB) oraz partycypacji przyszłych najemców w wysokości do 30%. Gmina przekazała Spółce środki na partycypację i na podstawie zawartej umowy partycypacji nabyła prawo dysponowania lokalami mieszkalnymi. Gmina kieruje do zasiedlenia osoby spełniające wymogi zawarte w ustawie o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego, uprawnione do otrzymania lokalu zastępczego z tytułu wykwaterowania z zajmowanego lokalu oraz te osoby, które przekażą dotychczas zajmowany lokal do dyspozycji Gminy. Najemca wskazany przez Gminę opłaca czynsz najmu do wysokości czynszu komunalnego, natomiast różnicę pomiędzy czynszem obowiązującym w Spółce a czynszem komunalnym opłaca Gmina.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty