Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2010, sygn. ILPP2/443-1023/10-8/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1023/10-8/JK
1. Czy przekazanie towarów w ramach działań opisanych w stanie faktycznym stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu VAT, w stanie prawnym obowiązującym od 1 czerwca 2005 r.?
2. Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów nieodpłatnie przekazywanych w ramach działań opisanych w stanie faktycznym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2010 r. (data wpływu 5 lipca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 5 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów, oraz
- nieprawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach spotkań biznesowych z kontrahentami.
UZASADNIENIE
W dniu 5 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów oraz w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach spotkań biznesowych z kontrahentami. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 5 sierpnia 2010 r.) o dokument, z którego wynika prawo do występowania w imieniu Wnioskodawcy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji towarów. Celem zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży towarów podejmowane są przez Spółkę różnego rodzaju działania o charakterze marketingowo-promocyjnym. Działania te skierowane są do kontrahentów Spółki nabywających jej towary (w tym do punktów sprzedaży detalicznej, osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą, etc.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty