30.09.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2010, sygn. ILPP1/443-737/10-10/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-737/10-10/HW

1. Czy przekazanie towarów w ramach działań opisanych w stanie faktycznym stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu VAT, w stanie prawnym obowiązującym od 1 czerwca 2005 r.?
2. Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów nieodpłatnie przekazywanych w ramach działań opisanych w stanie faktycznym?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2010 r. (data wpływu 5 lipca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 5 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów, oraz
  • nieprawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na potrzeby sekretariatu.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów oraz w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na potrzeby sekretariatu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 4 sierpnia 2010 r. (data wpływu 5 sierpnia 2010 r.) o dokument, z którego wynika prawo do występowania w imieniu Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji towarów. Celem zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży towarów podejmowane są przez Spółkę różnego rodzaju działania o charakterze marketingowo-promocyjnym. Działania te skierowane są do kontrahentów Spółki nabywających jej towary (w tym do punktów sprzedaży detalicznej, osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą, etc.).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne