Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2010, sygn. ILPP2/443-424/10-5/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-424/10-5/EWW
1. Czy w 2010 r. Wnioskodawca prawidłowo zastosował stawkę 0% na usługę spedycyjną na trasie kraj trzeci - port niemiecki, w odniesieniu do usługi głównej transportu jak i pomocniczej, czyli ubezpieczenia?
2. Czy w 2010 r. Wnioskodawca prawidłowo zastosował stawkę 22% na usługę spedycyjną na trasie port niemiecki - miejsce docelowe w kraju, w odniesieniu do usługi głównej transportu jak i pomocniczych, czyli opłat portowych, dokumentacyjnych i odprawy celnej?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2010 r. (data wpływu 22 marca 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 czerwca 2010 r. (data wpływu 7 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług spedycji międzynarodowej dokonanej w 2010 r. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług spedycji międzynarodowej dokonanej w 2010 r. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 4 czerwca 2010 r. (data wpływu 7 czerwca 2010 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy kompleksowe usługi w zakresie spedycji międzynarodowej.
Usługa spedycji, według Podręcznika Spedytora wydanego przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki obejmuje między innymi: zawieranie umów na zorganizowanie dostawy towarów do miejsca załadunku na główny środek transportu, zawieranie umów z przewoźnikami, sporządzanie i kompletowanie dokumentów przewozowych, ubezpieczenie towarów i organizowanie odprawy celnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty