09.11.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2010, sygn. IPPB5/423-559/10-3/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-559/10-3/AJ

Czy koszty doradztwa ponoszone przez Spółkę na podstawie Umowy współpracy w związku z nabywaniem przez nią możliwości sprzedaży produktów w dużych sieciach handlowych oraz wprowadzenie nowego produktu w danej sieci lub zwiększeniem ilości sklepów w których dany produkt jest sprzedawany (tj. zgodnie z zakresem usługi doradczej opisanej w stanie faktycznym), powinny być rozliczane przez Spółkę zgodnie z zasadą wskazaną w zdaniu pierwszym art. 15 ust. 4d updop, tj. w dacie ich poniesienia, czy też zgodnie z zasadą wskazaną w zdaniu drugim tego artykułu, tj. w sytuacji gdy koszty niebezpośrednio związane z przychodami dotyczą okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest możliwe określenie jaka ich część dotyczy danego roku podatkowego, stanowią one koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu jakiego dotyczą ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16.08.2010 r. (data wpływu 27.08.2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania kosztu uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2010 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu rozpoznania kosztu uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Sp. z o.o. - dalej: Spółka) jest spółką produkcyjno - handlową z branży papierów higienicznych, zajmującą się sprzedażą papierów higienicznych (papiery toaletowe, ręczniki kuchenne, chusteczki higieniczne itp.). Począwszy od 2006 roku Spółka rozpoczęła ekspansję sprzedaży swoich produktów do dużych sieci handlu detalicznego, popularnie zwane supermarketami lub hipermarketami oraz do sieci handlu hurtowego w ramach marketów typu cash and carry działających na terenie Polski (dalej: sieci handlowe). Celem budowy sieci sprzedaży produktów w poszczególnych sieciach handlowych Spółka zawarła w dn. 28.06.2008 r. umowę współpracy z osoba fizyczną mającą wieloletnie doświadczenie w sprzedaży produktów z sektora papierów higienicznych do sieci handlowych, w zakresie wykonania przez niego usług doradztwa.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne