Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2010, sygn. IPPB3/423-522/10-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-522/10-2/MS
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na podstawie umów o dzieło, wydatki na rejestrację znaków towarowych (koszty opłat urzędowych, koszty rzecznika patentowego) i inne wydatki związane z wytworzeniem znaków towarowych stanowią wydatki zaliczane do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i nie stanowią nabytych wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 1 ustawy, od których Wnioskodawca byłby obowiązany dokonywać odpisów amortyzacyjnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26.07.2010 r. (data wpływu 2.08.2010 r.) uzupełnionym w dniu 20.10.2010r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na podstawie umów o dzieło dotyczących wytworzenia przez podmioty zewnętrzne znaków towarowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2.08.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na podstawie umów o dzieło dotyczących wytworzenia przez podmioty zewnętrzne znaków towarowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną produktów spożywczych. Celem zapewnienia sobie tanich produktów dobrej jakości, które umożliwią stosowanie wysokich marż na sprzedawanych produktach, Wnioskodawca opracował oznaczenia produktów (tzw. własna marka), w tym marka i jej logotyp, wzory opakowań, prowadzi także działania reklamowe i promocyjne w tym zakresie. Produkty pod własną marką produkują dla Wnioskodawcy jego dostawcy, wg przesłanych oznaczeń produktów, w tym wzorów opakowań. Wnioskodawca prowadzi ww. prace projektowe nie tylko poprzez pracowników, ale także współpracując z podmiotami zewnętrznymi (z agencjami reklamowymi, PR itp.) - tzw. Zleceniobiorcy. Zleceniobiorcy na podstawie zawieranych umów o dzieło zobowiązują się wykonywać następujące dzieła: wymyślenie nazwy handlowej produktów (tzw. marka) i opracowanie projektów graficznych tych marek, w przyszłości znaków towarowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty