Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2010, sygn. IBPP1/443-168/10/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-168/10/AW
W niniejszej sprawie przyznane przez Wnioskodawcę premie pieniężne stanowią w istocie rabat zmniejszający podstawę opodatkowania zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, zatem faktury otrzymane od kontrahentów nie uprawniają zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ww. ustawy do odliczenia podatku naliczonego z nich wynikającego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2010r. (data wpływu 23 lutego 2010r.), uzupełnionym pismami z dnia 10 maja 2010r. (data wpływu 13 maja 2010r.) oraz z dnia 21 maja 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2010r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnej.
Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 10 maja 2010r. (data wpływu 13 maja 2010r.) oraz z dnia 21 maja 2010r., będącymi odpowiedziami na wezwanie tut. organu z dnia 5 maja 2010r. znak IBPP1/443-168/10/AW.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie handlu towarami w postaci artykułów dekoracji okiennych. W 2006r. Spółka zawarła z kontrahentem prowadzącym sieć sklepów umowę ramową o długoterminowej współpracy gospodarczej, na podstawie której Spółka dostarcza towary do sieci kontrahenta nabywającego je w celach dalszej odsprzedaży. W art. 19 ww. umowy strony przewidziały, że w razie osiągnięcia przez nabywcę towarów danego poziomu zakupów w danym okresie rozliczeniowym (mierzonego obrotem netto), zostanie mu przyznana przez zbywcę premia pieniężna jako określony procent osiągniętego obrotu netto w stosunkach ze zbywcą. Ponadto uzgodniono, że premia należna będzie nabywcy z momentem osiągnięcia wymaganego obrotu netto w okresie rozliczeniowym, nie uzależniając wypłaty premii od spełnienia przez nabywcę towarów jakichkolwiek dodatkowych warunków lub świadczeń na rzecz Spółki, wykraczających poza dokonanie zapłaty ceny za towary, w tym w szczególności nie przewidując świadczenia przez kontrahenta na rzecz Spółki jakichkolwiek usług marketingowych, promocyjnych lub innych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty