Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2009, sygn. ILPP1/443-697/09-9/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-697/09-9/AI
1. Czy SP ZOZ w likwidacji może posługiwać się numerem NIP nadanym SP ZOZ czy też ma dokonać aktualizacji NIP oraz VAT i ma składać deklarację VAT?
2. Czy faktury wystawiane przez SP ZOZ w likwidacji po wykreśleniu z KRS mogą być zaliczane przez kontrahentów do kosztów uzyskania przychodów oraz czy mogą być podstawą do odliczenia przez nich podatku VAT?
3. Czy wynajem mieszkań dla osób związanych ze służbą zdrowia objęty jest 7% stawką VAT czy też jest zwolniony z naliczania?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w likwidacji, przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2009 r. (data wpływu do Ministerstwa Finansów 12 maja 2009 r., data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 9 czerwca 2009 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 10 czerwca 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 czerwca 2009 r. (data wpływu 6 lipca 2009 r.) oraz pismem z dnia 21 lipca 2009 r. (data wpływu 27 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie posługiwania się numerem NIP przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej po wykreśleniu z Krajowego Rejestru Sądowego
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty