Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2009, sygn. IPPB5/423-633/09-4/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-633/09-4/AM
Czy koszty refakturowane na podstawie umowy o świadczenie usług marketingowych, wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 4, pkt 14, pkt 28, pkt 30, pkt 36, pkt 49, pkt 50, 51, pkt 60 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowią koszty uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 07.10.2009 r. (data wpływu 09.10.2009 r.) oraz piśmie uzupełniającym braki formalne z dnia 27.11.2009 r. (data wpływu 30.11.2009 r.) na wezwanie Nr IPPB5/423-633/09-2/AM z dnia 19.11.2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów reprezentacji poniesionych w związku ze świadczeniem usług marketingowych na rzecz zagranicznego kontrahenta - jest prawidłowe;
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju w związku ze świadczeniem usług marketingowych na rzecz zagranicznego kontrahenta - jest prawidłowe;
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych kosztów refakturowanych na podstawie umowy o świadczenie usług marketingowych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 09.10.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, kosztów darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju poniesionych w związku ze świadczeniem usług marketingowych na rzecz zagranicznego kontrahenta oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wszystkich kosztów refakturowanych na podstawie umowy o świadczenie usług marketingowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty