Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2009, sygn. IPPB5/423-524/09-3/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-524/09-3/AJ
1.Czy w świetle postanowień art. 1 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od spadków i darowizn (dalej PSD) w zw. z art. 2 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej PDOF) nagroda pieniężna wypłacona klientowi, w postaci zwrotu kwoty odpowiadającej dziesięciokrotności różnicy w cenie towaru będzie podlegała przepisom ustawy o podatku od spadków i darowizn jako darowizna na rzecz osoby zaliczającej się do III grupy podatkowej ? 2.Czy w razie udzielenia odpowiedzi twierdzącej na powyżej zadane pytanie przychód uzyskany z tytułu otrzymania nagrody pieniężnej przez Klienta nie będzie opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych ? 3.Czy w świetle postanowień art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej PDOP) środki przeznaczone na wypłaty nagród dla klientów w związku z akcją reklamową 10 x zwrot różnicy w cenie Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27.08.2009 r. (data wpływu 07.09.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości nagród dla klientów związanych z akcją promocyjną -
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty