17.08.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.08.2009, sygn. IPPB5/423-274/09-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-274/09-2/DG

Czy ponoszone przez Spółkę na organizację Targów wydatki związane z transportem części uczestników targów, kosztami noclegu, wynajmem powierzchni targowej, sceny, nagłośnienia, gadżetami z logo Spółki, ulotkami, folderów, katalogów, wystroju stoisk targowych, wynajęciem ochrony Targów, posiłków w czasie trwania targów oraz kosztu występu artystycznego oraz poczęstunku alkoholem stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26.05.2009r. (data wpływu 27.05.2009r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją targów, tj.:

  • koszt wynajęcia powierzchni targowej, sceny, nagłośnienia, gadżety z logo Spółki, ulotki, foldery, katalogi, wystrój stoisk targowych, ochrona, posiłki, noclegu i transportu gości - jest prawidłowe,
  • koszty występu artystycznego oraz poczęstunku alkoholem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2009r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na organizację targów za koszt uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność w zakresie hurtowego obrotu środkami farmaceutycznymi. Spółka organizuje cykliczne Targi Farmaceutyczne, odbywające się 3 4 razy w roku. Za każdym razem w targach bierze udział ponad tysiąc osób są to firmy farmaceutyczne (producenci) współpracujące ze Spółką, przedstawiciele Aptek oraz zainteresowane osoby: Targi rozpoczynają się ok. godziny 8:00 i trwają cały dzień do godzin wieczornych. Z uwagi na fakt, iż Spółka posiada swoje oddziały w N S, B P, W, P oraz w P, na targi przyjeżdżają kontrahenci (producenci oraz farmaceuci) z całej Polski. Część farmaceutów, zgłaszających takie zapotrzebowanie, dowożonych jest z oddziałów Spółki na Targi środkami transportu wynajętymi przez Spółkę. Na hali ustawione są przygotowane przez Spółkę, stoiska targowe, na których firmy farmaceutyczne oraz Spółka reklamują swoją działalność, prezentują oferty. Stoiska opatrzone logo Spółki oraz firm farmaceutycznych. Spółka posiada swoje stoiska:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne