Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2009, sygn. ITPP2/443-579/09/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-579/09/RS
Stawka podatku przy wewnątrzwspolnotowym nabyciu zębów sztucznych i ich dostawie na terytorium kraju.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2009 r. (data wpływu 15 lipca 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu zębów sztucznych i ich dostawie na terytorium kraju - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 lipca 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu zębów sztucznych i ich dostawie na terytorium kraju.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka, będąc bezpośrednim importerem akrylowych zębów sztucznych, produkowanych w Republice Czeskiej, stosuje 22% stawkę podatku. Spółka ma wątpliwości, czy zastosować 22% stawkę podatku, (ustawodawca wyłączył zęby z poz. 101 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług), czy też 7% stawkę, gdyż są one wyrobem medycznym i mieszczą się w poz. 106 ww. załącznika. Dostawa sztucznych zębów nie jest dokonywana przez dentystów oraz techników dentystycznych zatrudnionych w Spółce. Zęby akrylowe, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 33.10.17-53.00., są wyrobem medycznym w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, dopuszczonym do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z unormowaniami tejże ustawy, przy czym kwalifikacja wyrobu do kategorii wyrobów medycznych dokonywana jest na gruncie przepisów innych niż regulacje wynikające z ustawy o podatku od towarów i usług. Przepisy powołanej ustawy nie zawierają unormowań dotyczących zasad klasyfikacji danego towaru do wyrobu medycznego. Powyższe zasady dotyczące klasyfikacji i kwalifikacji wyrobów medycznych określono w przepisach ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93 poz.896 ze zm.). W oparciu o art. 15 ustawy o wyrobach medycznych, klasyfikację i kwalifikację wyrobu medycznego przeprowadza wytwórca. Z kolei z art. 3 ust. 1 pkt 17 ww. ustawy wynika, że to wytwórca decyduje, czy wyrób jest wyrobem medycznym, czy też nim nie jest zgodnie z przewidywanym przeznaczeniem tego wyrobu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty