28.11.2008 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2008, sygn. IPPP1/443-1674/08-4/GD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1674/08-4/GD

rozliczenie ubytków i niedoborów wyrobów akcyzowych a dopuszczalne błędy i różnice wskazań urządzeń i przyrządów pomiarowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 02.09.2008 r. (data wpływu 08.09.2008 r.), uzupełnionym w dniu 20.10.2008r.na wezwanie z dnia 08.10.2008r., znak IPPP1/443-1674/08-2/GD (doręczone w dniu 13.10.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie metody pomiarów oraz zabezpieczenia akcyzowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08.09.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie metody pomiarów oraz zabezpieczenia akcyzowego. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 20.10.2008r.na wezwanie z dnia 08.10.2008r., znak IPPP1/443-1674/08-2/GD (doręczone w dniu 13.10.2008r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Uxxxxx Xxxxxxx Sp. z o. o. (zwana dalej Wnioskodawcą Podatnikiem lub Spółką) jest przedsiębiorcą zajmującym się handlem hurtowym i detalicznym w zakresie paliw silnikowych, gazu płynnego oraz gaczy i parafin. Spółka w ramach prowadzonej działalności zajmuje się transportem gazu płynnego za pomocą autocystern w procedurze zawieszonego poboru akcyzy pomiędzy składami podatkowymi znajdującymi się na terytorium kraju. Przed wysyłką wyrobu do innego składu podatkowego Spółka najpierw ustala masę autocysterny niezaładowanej poprzez jej zważenie przy użyciu odpowiednich wag. Następnie ważona jest autocysterna załadowana gazem płynnym będącym przedmiotem planowanego transportu. Masa wysyłanego gazu płynnego jest ustalana jako różnica masy autocysterny załadowanej i masy autocysterny niezaładowanej. Stwierdzona w sposób opisany wyżej masa gazu płynnego wysyłanego w procedurze zawieszonego poboru akcyzy jest wykazywana na dokumencie ADT dołączonym do transportowanego towaru oraz odnotowywana w stosownych ewidencjach prowadzonych w składzie podatkowym. Po przyjęciu transportowanego (w procedurze zawieszonego poboru akcyzy) gazu do składu podatkowego przeznaczenia masa gazu jest ustalana poprzez ważenie jako różnica masy autocysterny załadowanej oraz rozładowanej. Niemal w każdym przypadku masa przyjętego na skład gazu płynnego jest inna niż masa ustalona przed wysyłką. Różnice te mają charakter albo ubytków/niedoborów, albo nadwyżek.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne