29.04.2008 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2008, sygn. IPPP1-443-221/08-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-221/08-2/IZ

nieodpłatne przekazanie, w ramach akcji promocyjnej, towary i usługi, w odniesieniu do których Stronie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego należy traktować jako odpłatną dostawę towarów, podlegającą opodatkowaniu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki., przedstawione we wniosku z dnia 06.02.2008 r. (data wpływu 12.02.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.02.2008 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza organizować akcje promocyjne skierowane do sklepów detalicznych kupujących towary Podatnika, od dystrybutorów tych towarów (hurtownie). Wnioskodawca nie dostarcza sprzedawanych przez siebie towarów bezpośrednio do sklepów detalicznych, czy też sklepów detalicznych zgrupowanych w sieciach sprzedaży detalicznej. Pod pojęciem sklep czy też sklep detaliczny Strona rozumie podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego towarami, w tym towarami pochodzącymi od Podatnika. Wnioskodawca sprzedaje towar do dystrybutorów (hurtowników), którzy z kolei sprzedają towar kupiony od Strony do tych sklepów. Akcje promocyjne służyć mają intensyfikowaniu sprzedaży określonych towarów z oferty asortymentowej Wnioskodawcy. Akcje te będą polegać na tym, że przy jednorazowym zakupie określonej ilości towarów X (np. 504 szt.) w czasie trwania akcji promocyjnej, sklep - nabywca premiowany będzie dodatkową ilością towaru Y (np. 60 szt.). Premiowanie polegać ma na tym, że Spółka otrzymuje informację o tym, że sklep w ramach uczestnictwa w akcji promocyjnej, zrealizował jej warunek (kupił 504 szt. towaru X). Wówczas przedstawiciel Podatnika lub dystrybutor (hurtownik) dostarczy do sklepu towar Y. Towar Y po uruchomieniu akcji promocyjnej wydany zostanie z magazynów Strony za dowodem rozchodu wewnętrznego, a następnie będzie kwitowany bezpośrednio przez sklep lub przez dystrybutora (hurtownika), który otrzymuje go, a następnie rozprowadza pomiędzy sklepy w ramach promocji. Z chwilą wydania towaru promocyjnego, jego wartość zaliczana jest do kosztów uzyskania przychodów. Ta wartość, w przypadku towarów będących wyrobami Spółki to ich techniczny koszt wytworzenia, zaś w przypadku towarów zakupionych na potrzeby akcji promocyjnej - ich koszt zakupu. Ponieważ towar Y należy do Podatnika, a wykorzystywany będzie na potrzeby prowadzonego przedsiębiorstwa (promocja służąca intensyfikacji sprzedaży towarów) przekazanie towaru nie będzie rozpoznawane na cele podatku VAT, a więc przekazanie nie będzie dokumentowane fakturą VAT.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne