Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2008, sygn. IBPBI/2/423-1089/08/MO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1089/08/MO
Czy opisana metodologia podziału limitów pomocy publicznej bazująca na proporcji ustalonej na bazie wartości przekazywanych środków trwałych wchodzących w limity wydatków inwestycyjnych jest prawidłowa (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 9 września 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 15 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie sposobu podziału limitu wydatków dających prawo do zwolnienia od podatku dochodowego w związku z podziałem zezwolenia strefowego (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 września 2008 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie sposobu podziału limitu wydatków dających prawo do zwolnienia od podatku dochodowego w związku z podziałem zezwolenia strefowego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
W 31 marca 2008 r. Spółka wystąpiła z wnioskiem o interpretacje przepisów w zakresie podziału Spółki działającej na terenie SSE. W odpowiedzi na opisany we wniosku przyszły stan faktyczny Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach stwierdził, iż stanowisko Spółki co do prawa do zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności na terenie SSE nowo powstałej Spółki oraz co do sposobu podziału dotychczas wykorzystanej pomocy publicznej oraz przysługujących limitów pomocy publicznej oparte na ich odniesieniu do wydatków na nabycie wartości środków trwałych, które stanowiły podstawę do wyliczenia limitów pomocy publicznej i które przechodzą do nowo zawiązanej Spółki oraz tych które zostają w dotychczasowej Spółce jest prawidłowe. Powyższe zostało wyrażone w interpretacjach IBPB3/423-275/08/MO z dnia 25 czerwca 2008 roku, IBPB3/423-513/08/MO oraz IBPB3/423-512/08/MO z dnia 26 czerwca 2008 roku. Z uwagi na toczący się proces przygotowania do wydzielenia oraz na uzgodnienia poczynione z Ministerstwem Gospodarki stan faktyczny opisany będący podstawą do rozstrzygnięcia w przytoczonych powyżej interpretacjach uległ nieznacznym zmianom. Mając na uwadze powyższe Spółka występuje z wnioskiem o interpretację zdarzenia przyszłego zgodnie z ostatecznym planem wydzielenia uzgodnionym z Ministerstwem Gospodarki co wynika ze sprecyzowania oraz zmian w planowanym stanie faktycznym opisanym w pierwotnym wniosku. Mając na uwadze powyższe pełny stan faktyczny związany z planowanym wydzieleniem przedstawia się następująco:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty