09.08.2007 Podatki

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.08.2007, sygn. ŁUS-II-2-423/166/07/AG, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-II-2-423/166/07/AG

dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2007r. - wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazów.

Pytanie podatnika

Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2007r. - wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazówuznajeza prawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku.

Pismem z dnia 23.05.2007r. (data wpływu 24.05.2007r.) Sp. z o.o. zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu - na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - w brzmieniu obowiązującym od dnia 01.01.2007r. wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazów. Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży i serwisu maszyn gastronomicznych, takich jak: * ekspresy i młynki do kawy,* maszyny do produkcji lodów,* witryny do ekspozycji lodów, ciast i innych wyrobów cukierniczych,* dozowniki do rozlewania alkoholu,* dystrybutory i schładzarki do piwa oraz napojów gazowanych (np. Coca Cola),* maszyny do produkcji pralin.Spółka bierze udział w targach branży gastronomicznej (m.in. Euro-Gastro w Warszawie, Stacja Paliw w Warszawie, Baltpiek w Gdańsku) oraz wielokrotnie organizuje pokazy urządzeń.Wśród wielu kosztów związanych z organizacją targów i pokazów Spółka ponosi koszty zakupu artykułów spożywczych, piwa i alkoholu (zarówno do pokazu dozowników, jak i do sporządzania w trakcie pokazów deserów lodowych) niezbędnych do pokazania potencjalnym klientom działania sprzedawanych przez Spółkę maszyn. W związku z powyższym jednostka zwraca się z pytaniem, czy wydatki związane z zakupem artykułów spożywczych, piwa i alkoholu, przeznaczonych do prezentacji maszyn podczas targów i pokazów będą stanowiły koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) ? Zdaniem wnioskodawcy opisane wyżej wydatki są wydatkami ponoszonymi na reklamę towarów sprzedawanych przez jednostkę, a w związku z tym stanowią koszt uzyskania przychodów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne