Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.03.2007, sygn. 1401/BP-II/4210-2/07/ZO, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BP-II/4210-2/07/ZO
czy ustalając limit wysokości kosztów na reprezentację i reklamę niepubliczną wynoszący 0,25% przychodów (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), powinien w ogólnej kwocie przychodów stanowiącej podstawę ustalania tego limitu uwzględnić również przychody osiągnięte z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej.
DECYZJA
Na podstawie art. 233 w związku z art. 239 i art. 14b §5 pkt 1 ustawy z 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 04-01-2007 r. Sp. z o.o. H wniesionego na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 20-12-2006 r. Nr 1472/ROP1/423-375/06/KM
orzeka
odmówić zmiany w/w postanowienia Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie i uznać stanowisko Podatnika przedstawione we wniosku z dnia 10-11-2006 r. za nieprawidłowe.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 10-11-2006 r. (data wpływu 16-11-2006 r.) Sp. z o.o. H zwróciła się do Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie o udzielenie interpretacji w trybie art. 14 a Ordynacji podatkowej. Podatnik pyta, czy ustalając limit wysokości kosztów na reprezentację i reklamę niepubliczną wynoszący 0,25% przychodów (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), powinien w ogólnej kwocie przychodów stanowiącej podstawę ustalania tego limitu uwzględnić również przychody osiągnięte z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej. Z opisanego stanu faktycznego wynika, że w dniu 01-03-2006 r. Podatnik połączył się z H-C Sp. z o.o., która od 1999 r. prowadziła działalność w specjalnej strefie ekonomicznej. W związku z powyższym od tej chwili dochody osiągane przez H Sp. z o.o. z tytułu działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego, natomiast pozostałe dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Procentowy udział przychodów z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej we wszystkich przychodach osiąganych przez Spółkę wynosi 4%. Spółka uważa, że ustalając podstawę limitu kosztów reprezentacji i reklamy niepublicznej w wysokości 0,25% przychodów powinno się uwzględniać również przychody z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej. Wynika to stąd, że przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie określa, jakie to przychody powinny być zaliczone do obliczania tego limitu. Dlatego też należy uznać, że powinny to być wszelkie przychody z działalności gospodarczej, a więc z tego źródła przychodów, które powyższe koszty dotyczą. Przepis art. 17 ust. 1 pkt 34 tej ustawy istotnie stanowi, że zwalnia się z podatku Natomiast w celu ustalenia wartości dochodu zwolnionego z podatku konieczne jest prawidłowe ustalenie zarówno przychodów, jak i kosztów podatkowych. W związku z tym konieczne jest również prawidłowe ustalenie limitu reprezentacji i reklamy niepublicznej w wysokości 0,25% przychodu. Dlatego też zdaniem Spółki, ustalając powyższy limit Spółka powinna uwzględniać wszystkie przychody z działalności gospodarczej zarówno te opodatkowane, jak i te osiągnięte z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty