Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.09.2006, sygn. II-1/4430-178/06, Izba Skarbowa w Zielonej Górze, sygn. II-1/4430-178/06
Czy spółka ma prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług w przypadku, gdy wydatki te nie stanowią kosztu uzyskania przychodu z uwagi na fakt, iż nie mieszczą się one w limicie wydatków na reklamę publiczną (limit 0,25 % przychodów spółki).
D E C Y Z J A
Na podstawie art. 14 b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu zażalenia Spółki X reprezentowanej przez radcę prawnego na postanowienie Naczelnika Lubuskiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze z dnia 22 czerwca 2006 r., nr LUS/I-2/443/49/06/KW w przedmiocie podatku od towarów i usług, Dyrektor Izby Skarbowej w Zielonej Górze:
- uchyla ww. postanowienie.
U Z A S A D N I E N I E
Dnia 28 marca 2006 r. do Lubuskiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze wpłynął wniosek Spółki X z dnia 27 marca 2006 r. o udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika. W przedmiotowym wniosku Spółka wyjaśniła, że w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej organizuje różne działania marketingowe mające na celu pozyskanie większej liczby klientów. W ramach działań dokonuje zakupów towarów i usług wykorzystywanych do celów reprezentacji i reklamy. Wartość dokonywanych przez Spółkę wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną przekracza w ciągu roku 0,25 % uzyskanego przez nią przychodu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty