20.03.2006 Podatki

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.03.2006, sygn. ZD/406-279/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-279/CIT/05

Czy ponoszone przez Podatnika koszty, związane z naprawami dokonanymi w ramach gwarancji i rękojmi, stanowią koszty uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

W dniu 30.12.2005r. Podatnik złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka produkuje panele do pralek automatycznych, których odbiorcami są producenci pralek. Ci ostatni z kolei zlecają wykonanie prac serwisowych firmom zewnętrznym, specjalizującym się w naprawach sprzętu gospodarstwa domowego. Producenci udzielają gwarancji i rękojmi na produkowane przez siebie pralki. W przypadku awarii pralek w okresie gwarancji lub rękojmi firmy serwisowe zajmujące się naprawami pralek dokonują naprawy na rzecz klientów nieodpłatnie i obciążają kosztami napraw producenta pralek. Firmy serwisowe są zobowiązane opisać awarie i do faktur za wykonane usługi dołączyć ten opis. Przez określony okres firmy serwisowe zobowiązane są przechowywać części zamienne, które uległy awarii. Producenci pralek zatrudniają osoby, które nadzorują zarówno jakość usług świadczonych przez firmy serwisowe, jak i zasadność prowadzonych napraw gwarancyjnych. Umowy między producentem a firmami usługowymi w szczegółowy sposób regulują zasady współpracy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne