Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 14.12.2006, sygn. 1437/ZI/406/338/JS/06, Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek, sygn. 1437/ZI/406/338/JS/06
Czy uzasadnionym jest zaliczenie wydatków w całości do kosztów uzyskania przychodów jako bezpośrednio związanych z wykonywaniem zobowiązań Spółki określonych w umowach o świadczenie usług marketingowych z tytułu wykonania których Spółka otrzymuje wynagrodzenie.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a, art. 216 § 1 i § 2 oraz art. 236 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 z późn. zm./ Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek
postanawia
uznać stanowisko w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego zawarte we wniosku złożonym dnia 14 września 2006 roku, uzupełnionym 13 listopada 2006 za:
- prawidłowe w zakresie wydatków związanych z: wydawaniem prezentów o małej wartości; artykułami spożywczymi związanymi z organizowaniem spotkań promocyjno-marketingowych; kosztami reprezentacji, m.in. koszty kwiatów, biletów na imprezy okolicznościowe itp.; kosztami drukowania materiałów reklamowych; darowiznami;
- nieprawidłowe w zakresie wydatków związanych z: opłacanymi składkami członkowskimi na rzecz Stowarzyszenia Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych w Polsce; kosztami wynagrodzeń pracowników, obejmujących również koszty konsultacji medycznych pracowników; wpłatami na PFRON
- nieprawidłowe w zakresie nie uznania za przychód kwot otrzymanych od zleceniodawcy, związanych z tą częścią wynagrodzenia, którego podstawą są wydatki nie uznane za koszty uzyskania przychodów
UZASADNIENIE
Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że przedmiotem podstawowej działalności Spółki jest świadczenie kompleksowych usług marketingowych w oparciu o umowy zawarte z kontrahentami polskimi i zagranicznymi. Zgodnie z powyższymi umowami Spółce zlecono świadczenie kompleksowych usług związanych z marketingiem, promocją i reklamą produktów dystrybuowanych przez kontrahentów, w celu zwiększenia ich sprzedaży. Usługi te świadczone są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Na podstawie umów kontrahenci mogą zlecić Spółce zbadanie, koordynację i/lub zapewnienie reklamy produktów poprzez wykonanie następujących czynności:1. promowanie produktów leczniczych, dystrybuowanych przez kontrahentów, prowadzone w formie reklamy publicznej np. reklamy skierowanej do osób uprawnionych do wystawiania recept lub rozprowadzania tych produktów,2. projektowanie oraz rozprowadzanie materiałów promocyjnych o produktach dystrybuowanych przez kontrahentów, obejmujących między innymi ulotki, broszury, katalogi, naklejki, próbki produktów itp.3. organizowanie oraz prowadzenie kampanii bądź konkursów promocyjnych z nagrodami dotyczących rozpowszechniania informacji o produktach leczniczych dystrybuowanych przez kontrahentów,4. uczestniczenie oraz sponsorowanie konferencji naukowych, kongresów bądź spotkań branżowych, szkoleń poświęconych między innymi prezentacji produktów leczniczych dystrybuowanych przez kontrahentów,5. organizowanie sieci przedstawicieli medycznych zajmujących się rozprowadzaniem produktów leczniczych oraz wizyt tych przedstawicieli u osób uprawnionych do wystawiania recept lub rozprowadzania wspomnianych powyżej produktów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty