Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.06.2005, sygn. ZD/406-70/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-70/CIT/05
Czy wydatki związane ze sprzedażą premiową stanowią, w pełnej wysokości, koszt uzyskania przychodów w momencie poniesienia?
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów metalowych, porcelanowych, ceramicznych i szklanych do użytku domowego, wyposażenia sanitarnego, hydraulicznego i grzejnego. Towary te sprzedawane są różnym odbiorcom, między innymi dużym sklepom.
W celu osiągnięcia wyższych obrotów sprzedaży, Spółka wprowadziła sprzedaż premiową swoich towarów. W ramach prowadzonej akcji wsparcia sprzedaży został opracowany przez Podatnika regulamin premiowania sprzedawców Jego towarów.
Wnioskodawca wskazuje, iż do każdego opakowania towaru dołączony jest specjalny kupon z liczbą punktów przypisanych danemu towarowi, co jest uzależnione od wartości i rodzaju towaru. Uczestnicy sprzedaży premiowej zachowują wycinki etykiet z kodami produktów znajdującymi się na opakowaniach sprzedawanych towarów. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów, uczestnicy dokonują wymiany etykiet u organizatora sprzedaży premiowej (Wnioskująca) na kupony premiowe o wartości 20, 50 lub 100 zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty