Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 16.03.2005, sygn. DP/423-1/05, Urząd Skarbowy w Krotoszynie, sygn. DP/423-1/05
Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na zakup alkoholu z przeznaczeniem na cele reprezentacji i reklamy?
Pismem z dnia 10.01.2005r. Spółka zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Krotoszynie o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a §1 Ordynacji Podatkowej o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup alkoholu na cele reprezentacji i reklamy.Jednostka nadmieniła, że zakup alkoholu związany jest z poczęstunkiem gości oraz przekazywaniem go w formie okolicznościowych podarunków. Spółka prowadzi rozmowy handlowe z kontrahentami, w dużej mierze z zagranicy, których celem jest pozyskanie klienta i zawarcie korzystnych umów, co zaowocuje zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów. Zdaniem wnioskodawcy odpowiednie przyjęcie i potraktowanie klientów jest czynnikiem wpływającym na wizerunek firmy i podejmowanie decyzji o współpracy. Wobec powyższego wnioskodawca stoi na stanowisku, iż poniesione wydatki na zakup alkoholu są związane z osiąganymi przychodami i stanowią koszty uzyskania przychodów w zakresie reprezentacji i reklamy objętej limitem. Ponadto, podatnik powołuje się na art. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który w katalogu swym nie wymienia alkoholu jako wydatku wyłączonego z kosztów uzyskania przychodów. Także definicja reprezentacji i reklamy nie określa negatywnego katalogu tych kosztów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty