Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 08.11.2004, sygn. US72/RPP1/443-633/2004/JJ, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. US72/RPP1/443-633/2004/JJ
1.Strona stoi na stanowisku, że przekazanie potencjalnym klientom materiałów informacyjnych (ulotek, folderów) podlega opodatkowaniu o tyle, o ile podatnik dokonał odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów. Decyzja, czy odliczyć i naliczyć podatek należy do podatnika.2.Spółka uważa, że przekazując towary na cele reprezentacji i reklamy - jeżeli transakcja jest opodatkowana - za podstawę opodatkowania powinna przyjąć cenę nabycia netto, a podatnikowi przysługuje odliczenie całości podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów. 3.Wg stanowiska Spółki, zużycie towarów w formie poczęstunków gości podczas spotkań z kontrahentami nie podlega opodatkowaniu.Ustosunkowując się do stanowiska Strony, Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdza, że zgodnie z treścią art. 7 ust 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności: 1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia; 2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty