Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2023 r., sygn. III FSK 1085/23
Zwolnienie, o którym mowa w art. 6k ust. 4a u.c.p.g., powinno być proporcjonalne do zmniejszenia kosztów gospodarowania odpadami, wynikającego z kompostowania bioodpadów, a nie do wysokości opłaty. Rada gminy w momencie zwolnienia po raz pierwszy nie jest w stanie precyzyjnie ustalić ilu właścicieli skorzysta z tzw. ulgi na kompostowanie oraz o ile zmniejszy się w ten sposób strumień bioodpadów, które muszą zostać zagospodarowane przez gminę. Dokładne dane w tym zakresie mogą być sformułowane dopiero z perspektywy dłuższego czasu obowiązywania tzw. ulgi na kompostowanie.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Stanisław Bogucki (sprawozdawca), Sędzia NSA Jolanta Sokołowska, Sędzia WSA (del.) Agnieszka Olesińska, Protokolant Agata Grabowska, po rozpoznaniu w dniu 8 grudnia 2023 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Prokuratora Okręgowego w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30 listopada 2022 r., sygn. akt III SA/Wa 2215/22 w sprawie ze skarg R. z siedzibą w W., M. z siedzibą w W., S. z siedzibą w W., SX. z siedzibą w W., Prokuratora Okręgowego w Warszawie, SY z siedzibą w W., W. z siedzibą w W., WX z siedzibą w W., SZ z siedzibą w W. na uchwałę Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 15 października 2020 r., nr XXXVIII/1200/2020 w przedmiocie skargi na uchwałę rady miasta w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oddala skargę kasacyjną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty