18.08.2023 Podatki

Wyrok NSA z dnia 18 sierpnia 2023 r., sygn. III FSK 4840/21

Podatek od nieruchomości

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Sławomir Presnarowicz, Sędzia NSA Stanisław Bogucki (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Mirella Łent, Protokolant asystent sędziego Jakub Witan, po rozpoznaniu w dniu 18 sierpnia 2023 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej O. S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 26 maja 2021 r., sygn. akt I SA/Lu 65/21 w sprawie ze skargi O. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie z dnia 17 listopada 2020 r., nr SKO.II.41/894/PP/2020 w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2009 r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z 26.05.2021 r. o sygn. I SA/Lu 65/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę O. S.A. z siedzibą w W. (dalej: skarżąca) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie z 17.11.2020 r., nr SKO.II.41/894/PP/2020, wydaną w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2009 r. Jako podstawę prawną powołano art. 151 ustawy z 30.08.2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm., dalej: p.p.s.a.). Wyrok (podobnie, jak pozostałe powołane w uzasadnieniu orzeczenia) jest dostępny na stronie internetowej http://orzeczenia.nsa.gov.pl/.

2. Przebieg postępowania przed organami podatkowymi (przedstawiony przez WSA w Lublinie).

2.1. We wniosku z 14.05.2020 r. skarżąca wystąpiła o zwrot oprocentowania od nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r. Wskazała, że w związku z decyzją SKO w Chełmie z 14.03.2019 r., uchylającą decyzję Prezydenta Miasta C. z 26.01.2015 r. oraz umarzającą postępowanie w sprawie określenia skarżącej wysokości zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2009 r., Prezydent Miasta w dniu 11.04.2019 r. zwrócił skarżącej nadpłatę w wysokości 220.490 zł. Zdaniem skarżącej, zwrócona kwota nie jest jednak prawidłowa, ponieważ nie zostało uwzględnione, że od powstałej nadpłaty należne jest oprocentowanie za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu. Według skarżącej organ podatkowy przyczynił się do powstania przesłanki uchylenia decyzji, a tym samym nie wystąpiły okoliczności, które wyłączałyby oprocentowanie nadpłaty.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne