Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606555)
      • Kadry i płace (26074)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    16.12.2022

    Postanowienie NSA z dnia 16 grudnia 2022 r., sygn. II OZ 756/22

     

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Tomasz Zbrojewski po rozpoznaniu w dniu 16 grudnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia K. S. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 października 2022 r., sygn. akt VII SA/Wa 1098/22 odmawiające wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji oraz poprzedzającej ją decyzji Wojewody Mazowieckiego z dnia 30 grudnia 2019 r., nr 161/SPEC/2019 w sprawie ze skargi K. S. na decyzję Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 31 marca 2022 r., znak: DLI-III.7621.9.2020.KS.45 w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej postanawia: oddalić zażalenie.

    Uzasadnienie

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 27 października 2022 r., sygn. akt VII SA/Wa 1098/22, po rozpatrzeniu wniosku K. S., odmówił wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji oraz poprzedzającej ją decyzji Wojewody Mazowieckiego z dnia 30 grudnia 2019 r., nr 161/SPEC/2019.

    Sąd podał, że K. S. pismem z dnia 6 maja 2022 r. złożył skargę na decyzję Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 31 marca 2022 r., znak: DLI-III.7621.9.2020.KS.45, uchylającą w części i orzekającą w tym zakresie co do istoty sprawy, a w pozostałym zakresie utrzymującą w mocy decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia 30 grudnia 2019 r., nr 161/SPEC/2019 (zezwalającą na realizację inwestycji drogowej pn.: ,,Budowa [...] [...] z W. drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła [...] na [...] Obwodnicy W. do obwodnicy [...] odcinek [...] od węzła [...] (bez węzła) do węzła [...] (z węzłem) długość odcinka ok. 14,80 km. Zadanie 2 km [...] - [...]", sprostowanej postanowieniem Wojewody Mazowieckiego z dnia 9 stycznia 2020 r., nr 15/SAAB/2019. W skardze zawarł wniosek o wstrzymanie przez Sąd wykonania zaskarżonej decyzji "w części obejmującej budowę linii wysokiego napięcia 110 kV, motywując przedmiotowy wniosek realnym niebezpieczeństwem wyrządzenia znacznej szkody, w tym szkody materialnej, jak i spowodowania trudnych do odwrócenia skutków, obejmujących w szczególności straty dla całego okolicznego ekosystemu". W uzasadnieniu skarżący podniósł, że budowa linii energetycznej 110 kV będzie prowadzić do nieodwracalnych zmian w zakresie ekosystemu, w szczególności ekosystemu o unikalnej w skali powiatu [...] wartości jakim jest ekosystem użytku ekologicznego, położonego przy ul. D. [...] w [...]. W sposób obszerny przedstawił w uzasadnieniu skargi zarówno stan faktyczny, jak i kierunek wykładni przepisów, który w pełni uzasadnia wniosek. Podniósł, że decyzja Sądu ma w tym zakresie niezwykle doniosłe znaczenie dlatego, że podejmowane do chwili obecnej działania ze strony mieszkańców miejscowości [...] spowodowały, że do chwili obecnej sporna linia energetyczna nie powstała. Do wybudowania przedmiotowej linii dojdzie najpewniej w ciągu najbliższych dni lub tygodni. Powaga wątpliwości jakie się pojawiają w przedmiotowej sprawie, a także niespójność argumentacji inwestora, który w początkowym etapie procedury mówił jedynie o likwidacji kolizji linii energetycznej z planowanym przebiegiem trasy S-7, by obecnie wprost informować o budowie nowej linii - powodują, że wstrzymanie działań podejmowanych w zakresie budowy linii energetycznej 110 kV jest konieczne. Podkreślił, że wstrzymanie budowy do czasu rozstrzygnięcia przedmiotowej sprawy nie będzie pozbawiało nikogo dostępu do energii elektrycznej, gdyż w obecnej chwili energia ta jest dostarczana przez istniejące dwie linie przesyłowe, które to mają zostać zastąpione linią nowo budowaną (linią sporną). Podobnie, z uwagi na odrębność linii wysokiego napięcia 110 kV od budowy drogi S-7, wstrzymanie to nie spowoduje opóźnień w realizacji budowy trasy S7.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy zły stan techniczny budynku wpływa na jego opodatkowanie podatkiem od nieruchomości – wyrok NSA
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.