Wyrok NSA z dnia 11 stycznia 2022 r., sygn. III OSK 7423/21
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Jerzy Stelmasiak po rozpoznaniu w dniu 11 stycznia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 24 sierpnia 2021 r. sygn. akt II SA/Ol 645/21 w sprawie ze sprzeciwu A. S.A. z siedzibą w W. od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie z dnia [...] czerwca 2021 r. nr [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia 1. uchyla zaskarżony wyrok i zaskarżoną decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie z dnia [...] czerwca 2021 r. nr [...], 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie na rzecz A. S.A. z siedzibą w W. kwotę 1037 zł (jeden tysiąc trzydzieści siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 24 sierpnia 2021 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił sprzeciw A. S.A. z siedzibą w W. (dalej: spółka) od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie z [...] czerwca 2021 r. w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia.
W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że spółka złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie telekomunikacyjnego obiektu budowlanego sieci [...] składającej się ze stalowej wieży kratownicowej o wysokości 52,5 m (z odgromnikami 55,5 m), urządzeń zasilająco sterujących, systemu antenowego oraz dróg kablowych (dalej: decyzja środowiskowa).
Decyzją z [...] lutego 2021 r. Burmistrz Olecka odmówił wydania decyzji środowiskowej. Organ I instancji wskazał, że z przedłożonych przez spółkę dokumentów wynika, że planowane przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r., poz. 1839, dalej: rozporządzenie). W ocenie organu I instancji, nie jest istotne, czy spółka zamierza wykorzystać maksymalna moc urządzeń, ale to jakie maksymalne oddziaływanie urządzenie jest w stanie wygenerować z uwzględnieniem możliwego pochylenia osi wiązki promieniowania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty