Wyrok NSA z dnia 7 grudnia 2021 r., sygn. II GSK 2166/21
Transport
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz (spr.) Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia del. WSA Jacek Czaja po rozpoznaniu w dniu 7 grudnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P.U.H.P. "E." Sp. z o.o. z siedzibą w Ż. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 13 maja 2021 r. sygn. akt III SA/Lu 26/21 w sprawie ze skargi P.U.H.P. "E." Sp. z o.o. z siedzibą w Ż. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w L. z dnia [...] listopada 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P.U.H.P. "E." Sp. z o.o. z siedzibą w Ż. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w L. 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 13 maja 2021 r., sygn. akt III SA/Lu 26/21, oddalił skargę P.U. H. P. "E." Sp. z o.o. z siedzibą w Ż. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w L. z dnia [...] listopada 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.
I
W dniu [...] marca 2020 r. funkcjonariusze L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. Oddziału Celnego w K. podczas kontroli pojazdu członowego złożonego z ciągnika samochodowego marki Volvo oraz naczepy ciężarowej, wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokonali pomiaru wymiarów zewnętrznych, nacisku osi oraz masy całkowitej pojazdu. Podmiotem wykonującym przewóz było P. U. H. P. "E." Sp. z o.o. z siedzibą w Ż. (dalej: strona, spółka, skarżąca).
W wyniku pomiaru wymiarów pojazdu stwierdzono, że długość pojazdu wynosi 2000 cm wobec 1650 cm dopuszczalnych, tj. została przekroczona o 350 cm (21,21%), a szerokość pojazdu wraz z ładunkiem wynosi 303 cm wobec 255 cm dopuszczalnych, tj. została przekroczona o 48 cm (18,82%). Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosiła 46500 kg wobec 40000 kg dopuszczalnych, a więc została przekroczona o 6500 kg (16,25%).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty