Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    14.10.2020

    Wyrok NSA z dnia 14 października 2020 r., sygn. II OSK 2333/20

     

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Łuczaj po rozpoznaniu w dniu 14 października 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej R. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 maja 2020 r. sygn. akt VII SA/Wa 571/20 w sprawie ze sprzeciwu N. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2020 r. Nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji organu I instancji i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania oddala skargę kasacyjną.

    Uzasadnienie

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, wyrokiem z dnia 27 maja 2020r., sygn. akt VII SA/Wa 571/20, oddalił sprzeciw N. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2020 r. Nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji organu I instancji i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania.

    Zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, działając na podstawie art. 138 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.), po rozpatrzeniu odwołania E. P., H. P., K. P. oraz J. P., uchylił w całości zaskarżoną decyzję Wojewody [...] z [...] sierpnia 2019 r., znak: [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji. W uzasadnieniu powyższego rozstrzygnięcia organ wyjaśnił, że decyzją z [...] sierpnia 2019 r. Wojewoda [...]odmówił (po wszczęciu postępowania na wniosek E. P.) stwierdzenia nieważności decyzji Starosty [...] z [...] marca 2019r., znak: [...]zmieniającej decyzję Starosty [...] z [...] czerwca 2009r., Nr [...], zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą Q. sp. z o.o. pozwolenia na budowę rozlewni wód mineralnych wraz z infrastrukturą techniczną komunikacyjną obejmującej: budynek rozlewni wód mineralnych, budynek stróżówki, dwa budynki gospodarcze stanowiące obudowę studni wierconych, wiatę na butle z gazem, podziemny zbiornik do celów przeciwpożarowych, powierzchniowy szczelny odparowywany zbiornik retencyjny wód deszczowych, ogrodzenie terenu, trzy maszty flagowe, zjazd publiczny z drogi powiatowej, drogi wewnętrzne, place manewrowe, parkingi dla samochodów osobowych i ciężarowych, chodniki, powierzchniowy rów melioracyjny, szczelny zbiornik na nieczystości ciekłe, podziemny szczelny zbiornik na wody opadowe, sieci i przyłącza: kanalizacja deszczowa, sanitarna, technologiczna, wodociągowa, elektroenergetyczne zalicznikowe, oświetleniowa, teletechniczna na działkach nr ewid. [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...] w [...], gm. [...]. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wskazał, że z uzasadnienia zaskarżonej decyzji Wojewody [...] wynika, że organ wojewódzki odniósł się w nim jedynie do zarzutu wnioskodawców dotyczącego skierowania decyzji Starosty [...] z [...] marca 2019 r. do osób zmarłych. Poza odniesieniem się do powyższego zarzutu Wojewoda nie dokonał jednak oceny kontrolowanej decyzji Starosty [...] pod kątem jej zgodności z przepisami ustawy - Prawo budowlane (według stanu na dzień wydania kontrolowanej decyzji), z ustaleniami uchwały Nr [...]Rady Miejskiej w [...] z [...] marca 2004 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy [...] (Dz. Urz. Woj. [...]z 2004r., nr [...] poz. [...]) oraz z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (wg stanu prawnego na dzień wydania kontrolowanej decyzji). Nie zbadał też ww. decyzji o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę pod kątem pozostałych przesłanek z art. 156 § 1 pkt 1-3 i 5-7 k.p.a. W związku z powyższym, w ocenie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, w sposób istotny naruszone zostały przepisy postępowania - art. 7, 77 § 1 k.p.a., a także art. 11 k.p.a. oraz art. 107 § 3 k.p.a..

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy zły stan techniczny budynku wpływa na jego opodatkowanie podatkiem od nieruchomości – wyrok NSA
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.