Wyrok NSA z dnia 12 maja 2020 r., sygn. I OSK 983/19
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Tamara Dziełakowska (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek Sędzia NSA Iwona Bogucka po rozpoznaniu w dniu 12 maja 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. akt III SA/Kr 947/18 w sprawie ze skargi P. K. na zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice z dnia 14 czerwca 2018 r. w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Krakowie do ponownego rozpoznania, 2) zasądza od Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice na rzecz skarżącego P. K. kwotę 500 zł (pięćset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z 28 listopada 2018 r. (sygn. akt III SA/Kr 947/18) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę P. K. na zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice z 14 czerwca 2018 r. w przedmiocie zatwierdzenia stałej organizacji ruchu.
W uzasadnieniu tego wyroku Sąd wskazał, że skarżący będący właścicielem i mieszkańcem jednej z posesji położonej przy drodze oznaczonej w projekcie stałej organizacji ruchu symbolem 31 KDW wniósł skargę na zarządzenie zatwierdzające ten projekt i w skardze tej zarzucił naruszenie:
1) ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi O. tj. uchwały nr 44/IX/2007 Rady Miejskiej w Myślenicach z 25 kwietnia 2007 r. poprzez skanalizowanie ruchu drogowego z drogi mającej charakter drogi publicznej oznaczonej symbolem 3 KDD w drogę wewnętrzną 31 KDW, bez jednoczesnego wykonania brakującego odcinka o długości 30 metrów leżącego w ciągu drogi 3 KDD na działce nr [...], co zagrażało bezpieczeństwu ruchu drogowego i było niezgodne z założeniami polityki transportowej oraz charakteryzowało się nieefektywnością;
2) § 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784) poprzez nieuwzględnienie interesu ogólnospołecznego przy projektowanej organizacji ruchu na drogach 3 KDD oraz 31 KDW;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty