Wyrok NSA z dnia 20 listopada 2018 r., sygn. II GSK 1480/18
Przywrócenie terminu
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia NSA Mirosław Trzecki Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk po rozpoznaniu w dniu 20 listopada 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. F. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w K. z dnia 1 marca 2018 r., sygn. akt III SA/Kr 1513/17 w sprawie ze skargi R. F. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. dnia [...] października 2017 r., nr [...] w przedmiocie odmowy przywrócenia terminu do wniesienia odwołania od decyzji w przedmiocie kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automatach poza kasynem gry 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od R. F. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w K. wyrokiem z dnia 1 marca 2018 r., oddalił skargę R. F. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] października 2017 r., w przedmiocie odmowy przywrócenia terminu do wniesienia odwołania.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
Naczelnika Urzędu Celnego w N. S. decyzją z dnia [...] stycznia 2016 r., wymierzył skarżącemu karę pieniężną w wysokości 24.000 zł za urządzanie gier na automatach poza kasynem gry. Decyzja ta została nadana na adres skarżącego i doręczona w trybie art. 150 Ordynacji podatkowej w dniu 18 stycznia 2016 r.
Pismem z dnia 26 marca 2016 r. skarżący złożył wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania, argumentując, że nie otrzymał wymienionej decyzji, a więc nie rozpoczął biegu termin do złożenia odwołania od decyzji i wniósł o ponowne przesłanie decyzji. W uzasadnieniu wniosku stwierdził, że uchybienie terminowi do wniesienia odwołania nastąpiło z powodu dwukrotnego zaniechania przez operatora pocztowego pozostawienia awiza w skrzynce pocztowej skarżącego. Wskazał ponadto, że jako adresat przesyłki nr [...] w dniu 9 maja 2016 r., wniósł reklamację u operatora pocztowego I., na którą to otrzymał odpowiedź, że nie jest podmiotem uprawnionym do roszczeń reklamacyjnych, a jedynym podmiotem mogącym złożyć reklamację od przedmiotowej przesyłki jest Urząd Celny w N. S. Oddział Celny w T..
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty