Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2018 r., sygn. II GSK 3175/16
Gry losowe
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Sędzia NSA Maria Jagielska (spr.) Sędzia NSA Mirosław Trzecki Protokolant Anna Ważbińska-Dudzińska po rozpoznaniu w dniu 30 sierpnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A Sp. z o.o. w likwidacji w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 24 listopada 2015 r. sygn. akt II SA/Rz 1305/15 w sprawie ze skargi A Sp. z o.o. w likwidacji w R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia rejestracji automatu do gier o niskich wygranych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A Sp. z o.o. w likwidacji w R. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 24 listopada 2015 r. o sygn. akt II SA/Rz 1305/15 oddalił skargę A Sp. z o.o. w likwidacji w R. (dalej: Spółka) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu (obecnie: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie; dalej jako Dyrektor) z dnia [...] maja 2014 r. o cofnięciu rejestracji automatu do gier o niskich wygranych.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że za podstawę rozstrzygnięcia Sąd I instancji przyjął następujące ustalenia.
Decyzją z dnia [...] maja 2014 r. Dyrektor utrzymał w mocy, wydaną w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy (w związku z prawomocnym wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 14 marca 2012 r. o sygn. akt II SA/Rz 1063/11; dostępny w CBOSA), decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Rzeszowie z dnia [...] września 2013 r. o cofnięciu Spółce, na podstawie art. 23a ust. 7 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540 ze zm., obecny tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 165 ze zm.; dalej: u.g.h.), rejestracji automatu do gier o niskich wygranych pn. [...], gdyż automat ten nie spełniał warunków określonych w ustawie, bo umożliwiał urządzanie gier za stawki wyższe niż określone w art. 129 ust. 3 u.g.h., co stwierdzono w opinii technicznej z dnia 28 czerwca 2013 r., sporządzonej przez posiadającą upoważnienie Ministra Finansów jednostkę badającą - Laboratorium Celne Izby Celnej w Przemyślu. Odwołując się do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej jako TSUE; Trybunał) z dnia 19 lipca 2012 r. w sprawach połączonych o sygn. akt C-213/11, C-214/11 i C-217/11 Fortuna i inni (pub. LEX nr 1170754), Dyrektor stwierdził, że art. 129 ust. 3 u.g.h. nie jest przepisem technicznym w rozumieniu dyrektywy 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. U. UE z dnia 21 lipca 1998 r. L 204, s. 37; Polskie wydanie specjalne z 2004 r. rozdz. 13, t. 20, s. 337; dalej: dyrektywa 98/34/WE), ponieważ nie ma istotnego wpływu na właściwości lub sprzedaż automatów do gier o niskich wygranych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty