02.03.2018 Podatki

Wyrok NSA z dnia 2 marca 2018 r., sygn. I FSK 170/17

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia WSA del. Agnieszka Jakimowicz (sprawozdawca), Protokolant Marek Wojtasiewicz, po rozpoznaniu w dniu 2 marca 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej M. S, M. W. s.c. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 27 września 2016 r. sygn. akt I SAB/Po 20/16 w sprawie ze skargi M. S, M. W. s.c. na bezczynność i przewlekłość Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w P. w postępowaniu kontrolnym w sprawie podatku od towarów i usług za okres od maja 2014 r. do maja 2015 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od M. S, M. W. s.c. na rzecz Naczelnika [...] Urzędu Celno - Skarbowego w P. kwotę 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 27 września 2016 r., sygn. akt I SAB/Po 20/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę M. S., M. W. M. T. s.c. w X. na bezczynność Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w P. w postępowaniu kontrolnym prowadzonym w zakresie kontroli rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania podatku od towarów i usług za okres od 1 maja 2014 r. do 31 maja 2015 r.

Z uzasadnienia przedmiotowego orzeczenia Sądu I instancji wynika, że postępowanie kontrolne wszczęte zostało w dniu 10 listopada 2015 r. Po otrzymaniu w dniu 17 listopada 2015 r. zwrotnego potwierdzenia odbioru postanowienia o wszczęciu postępowania, organ pismem z dnia 18 listopada 2015 r. wystąpił do spółki o przedłożenie wszystkich ewidencji oraz dokumentów, które stanowiły postawę dokonanych przez spółkę rozliczeń w zakresie objętym postępowaniem kontrolnym. W dniu 1 grudnia 2015 r. otrzymał od spółki paczkę kurierską zawierającą dokumenty w postaci oryginałów, wydruków bądź kserokopii, ponumerowane od nr 1 do 731 oraz dodatkowo rejestry zakupów, rejestry sprzedaży, deklaracje VAT-7, informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach, dokumentację związaną z umową użyczenia, umową najmu, umową kredytową, umową leasingu, a także umowę spółki z aneksami, dokumenty rejestracyjne, umowy handlowe, umowę o prowadzenie rozliczeń książki przychodów i rozchodów oraz umowę rachunku bieżącego (tj. 139 kart dokumentów w postaci oryginałów, wydruków bądź kserokopii). Prowadzona sukcesywnie analiza tej dokumentacji wykazała, że w rejestrze zakupów VAT za miesiąc maj 2014 r. pod pozycją nr 1 został dokonany wpis na podstawie faktury wystawionej przez jednego z kontrahentów w miesiącu kwietniu 2014 r. Tymczasem w przekazanej dokumentacji nie stwierdzono tej faktury ani innych dokumentów związanych z tą dostawą. Z uwagi na powyższe pismem z dnia 25 stycznia 2016 r. spółka została wezwana do przedłożenia brakujących dokumentów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne